Met de Blue Ocean Strategy kan Douwe Bob winnen

  • Henkjan_Smits

Geschreven door huysgenoot Henkjan Smits 

Vrijdag 4 maart hoorden we de song waarmee Nederland meedoet aan het Eurovisiesongfestival voor het eerst. ‘Slow Down’ is de titel. Volgens singer-songwriter Douwe Bob “een protestnummer tegen zichzelf”. Wat een lekkere rechttoe rechtaan popsong en wat een goede keuze om Douwe Bob als afvaardiging van Nederland te sturen naar het Eurovisiesongfestival 2016.

We focussen met de Business X-Factor altijd op authenticiteit. Douwe Bob laat zien wat de kracht is van échtheid. Dit is pure X-Factor. Daar waar het in voorgaande jaren nog wel eens fout ging, omdat de artiesten met een prima liedje te veel bezig waren met zichzelf en hoe ze overkwamen, kan Douw Bob straks vol trots zijn geweldige uptempo song, die we vandaag voor t eerst kregen te horen, vertolken op het grootste podium van Europa.

Hij wil winnen, dat is mooi. Maar de kernwaarde van een muzikant is natuurlijk een zo groot mogelijk publiek te entertainen met zijn of haar skills en heeft niks met winst of verlies te maken. Echter in dit songfestival gaat het ook om de punten. Het gaat al lang niet meer alleen om de song, maar om het totaalpakket. Net als bij de Business X-Factor Trainingen en Workshops zien we ook hier dat het gaat om het unieke, in de smaak vallende, product en de manier waarop dit wordt gebracht. Nu al lees ik op Twitter dat het “helemaal geen songfestivalliedje” is, maar als Douwe de kracht kan vinden om niet in de week voorafgaand aan het songfestival heeft verzopen in het nichtencircus, is er heel veel hoop.

Laat al die feestjes, zonder arrogantie, links liggen en focus op waar het écht om gaat. Daarmee is er ook nog een enorme kostenreductie mogelijk. Het songfestival benaderen met de Blue Ocean Strategy. Anouk en The Common Linnets hebben bewezen dat het werkt om anders te zijn dan het hele circus. Via de “Blue Ocean Strategy” bereik je vaak veel meer dan met z’n allen te blijven vissen in de bloedrode oceaan.

Laten we hopen dat Douwe Bob zich niet gek laat maken door zijn omgeving en authentiek als troubadour zijn song ’Slow Down’ gaat brengen. Kom maar op met die blauwe banaan. Maak het opvallend en écht. Dat is waar het om gaat. Bij elke bedrijfstraining zien we dat de geslaagden juist de mensen zijn die met passie en unieke talenten hun vaardigheden creëren en inzetten. Die niet geldverdienen als drijfveer hebben maar bezieling. Douwe Bob heeft die bezieling. Ons advies aan Douwe zingt hij zelf al in de titel: ‘Slow Down’ en je gaat het Eurovisiesongfestival 2016 op z’n kop zetten.

Meer informatie over huysgenoot Henkjan Smits 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

 

Voorgestelde posts